Yhdistys

Tampereen Reumayhdistys on yksi Suomen vanhimmista sekä suurimmista reumayhdistyksistä ja se on ollut perustamassa myös kattojärjestöään Suomen Reumaliittoa. Jäseniä Tampereen Reumayhdistyksessä on noin 1400.

Tampereen Reumayhdistyksellä on edustus muun muassa Tampereen kaupungin vammaisneuvostossa, Tampereen kaupungin vammais- ja terveydenhuollon neuvottelukunnassa sekä Reumaliiton Pirkanmaan ja Keski-Suomen aluetoimikunnassa. Yhdistys tekee myös aktiivista ja hedelmällistä yhteistyötä kaupungin sekä muiden tamperelaisten vammaisyhdistysten ja -järjestöjen kanssa sekä ympäristökuntien reumayhdistysten kanssa.

Yhdistys toimii pääosin vapaaehtoisten voimin. Osa-aikainen toimistosihteeri, siistijä sekä liikuntaryhmien vetäjät ovat palkattuja.

Reumayhdistysten valtakunnallisena pääteemana jatkuu edellisen vuoden tapaan ”Mielekästä elämää”. Tämän vuoden alateemaksi on nimetty ”Hyvä kohtaaminen”, jonka tarkoituksena on kiinnittää huomiota ihmisten välisiin kohtaamisiin, olipa kyse sitten sairastuneen ja hoitohenkilökunnan välinen tai uuden jäsenen liittyessä yhdistykseen.

Sää

Enimmäkseen pilvistä

14°C

Enimmäkseen pilvistä