Alue Alvari

Alue-Alvari on asukkaiden vaikutuskanava. Alueellinen työryhmä on asukkaiden ja kaupungin yhteistyöelin. Siihen pääsevät jäseniksi alueen yhdistysten ja seurojen edustajat sekä alueensa asioista kiinnostuneet asukkaat. Kaupunginhallitus nimittää työryhmän kahdeksi vuodeksi kerrallaan.

Vuoden 2011 alusta Alvarit toimivat neljällä alueella: Etelä-, Länsi-, Kaakkois-, Koillis-Tampereella. Keskustan asukkaat saavat oman työryhmänsä Facebookiin.

Alue-Alvarin tehtävänä on ottaa kantaa valmistelussa ja suunnitteilla oleviin asioihin ja esittää niihin näkemyksensä. Se osallistuu myös kaupungin talousarvion ja strategian laadintaan. Alue-Alvari voi myös itse tehdä aloitteita tärkeinä pitämistään asioista ja viedä niitä kaupungin käsittelyyn.

Alue-Alvarin kautta asukkaat saavat tietoa oman alueensa asioista ja pystyvät vaikuttamaan alueen palvelujen kehittämiseen ja asuinympäristönsä suunnitteluun. Asukkaiden näkemykset ja aluetieto saadaan näin asioiden valmistelun ja päätöksenteon tueksi.

Alue-Alvareiden kokouksissa käsitellään mm. seuraavia aluekokonaisuuksia: terveyttä ja toimintakykyä, kulttuuria ja vapaa-aikaa, ikäihmisten palveluita, liikennettä ja ympäristöä, lasten ja nuorten asioita. Kokoukset ja tilaisuudet ovat avoimia, eli niihin voivat osallistua nekin, joita ei ole nimitetty jäseniksi.

VALMA valmistelufoorumi

Verkossa toimiva Valma tuo valmisteilla olevat asiat kaupunkilaisten kommentoitavaksi. Valman kautta kuntalainen voi lähettää mielipiteensä suoraan sekä virkamiehille että päätöksentekijöille. Asian käsittelyä on mahdollista seurata alusta loppuun asti, sillä Valma näyttää kaikki asiaan liittyvät asiakirjat, käsittely- ja paikkatiedot sekä päätökset.

Valman etusivulla näkyvät uusimmat kommentoitavat asiat ja saapuneet mielipiteet. Mielipide julkaistaan, jos sen esittäjä on antanut siihen suostumuksensa. Lisäksi kaikista saapuneista mielipiteistä laaditaan ja julkaistaan aihekohtainen yhteenveto.

Asukasillat

Kaupungin valtuuston puheenjohtajat ja pormestari järjestävät asukasiltoja kuntalaisille. Näissä tapaamisissa on mahdollista keskustella kasvotusten päättäjien kanssa ajankohtaisista asioista. Asukasiltoja on vuoden mittaan puolisenkymmentä ja ne pidetään eri puolilla kaupunkia. Pormestarin ohella asukasiltoihin osallistuvat apulaispormestarit ja tilaajapäälliköt.

Etelä-Alvarin jäsen Päivi Pynnönen

Sää

Enimmäkseen aurinkoista

8°C

Enimmäkseen aurinkoista
Kosteus: 43%
Tuuli: W 22.53 km/h
Pe 2°C / 11°C Enimmäkseen pilvistä
La 1°C / 12°C Vesisadetta
Su 2°C / 11°C Vesisadetta
Ma 2°C / 12°C Enimmäkseen pilvistä

ma 11.30-17.30
ke ja to 10-16

Puhelinajat

ma 11.30-17.30
ke ja to 10-13

Maanantaina 30.4.2018 toimisto avoinna klo 10-15.

Satakunnankatu 28 B 10 (3.krs)

Puh. (03) 222 8185