Ajankohtaista edunvalvonnasta

Sote-kuulumisia

Menot nousivat, kysy rohkeasti neuvoa

Useat sairastavan sosiaali- ja terveysetuudet sekä palvelut heikkenevät vuonna 2016 säästöjen vuoksi. Reumaliiton sosiaali- ja terveyspolitiikan asiantuntija Miranna Seppälä-Saukkonen on koonnut jäsenistölle tietoa tärkeimmistä muutoksista. Hän kannustaa tarvittaessa kysymään rohkeasti neuvoja ja apua talousvaikeuksista selviytymiseen.

Lääkekorvausjärjestelmä muuttui

Vuoden 2016 alusta käyttöön otettiin kaikkia yli 18-vuotiaita koskeva lääkekorvausten 50 euron alkuomavastuu. Sen myötä lääkekorvauksia saa vasta, kun on ensin maksanut tuon summan kokonaan itse.

Alkuomavastuu kerryttää lääkekattoa eli summaa, jonka sairastava vuoden aikana maksaa korvattavista lääkkeistään itse. Lääkekatto aleni

Alue Alvari

Alue-Alvari on asukkaiden vaikutuskanava. Alueellinen työryhmä on asukkaiden ja kaupungin yhteistyöelin. Siihen pääsevät jäseniksi alueen yhdistysten ja seurojen edustajat sekä alueensa asioista kiinnostuneet asukkaat. Kaupunginhallitus nimittää työryhmän kahdeksi vuodeksi kerrallaan.

Vuoden 2011

Takuueläke

Laki takuueläkkeestä tulee voimaan 1.3.2011. Takuueläkettä voit hakea Kelasta helmikuusta alkaen.

Takuueläke korottaa Suomessa asuvalle maksettavan vähimmäiseläkkeen 687,74 euroon nykyisestä reilusta 500 eurosta kuukaudessa. Takuueläkkeen saa arviolta 120 000 eläkeläistä. Se on vajaat 10 %

Sää

Enimmäkseen pilvistä

14°C

Enimmäkseen pilvistä
Kosteus: 89%
Tuuli: S 22.53 km/h
La 15°C / 22°C Hajanaisia sadekuuroja
Su 13°C / 19°C Sateita
Ma 11°C / 19°C Puolipilvistä
Ti 9°C / 17°C Hajanaisia sadekuuroja

ma 11.30-17.30
ke ja to 10-16

Puhelinajat

ma 11.30-17.30
ke ja to 10-13

Satakunnankatu 28 B 10 (3.krs)

Puh. (03) 222 8185

Our website is protected by DMC Firewall!